Skip Navigation LinksStaff-Detail

Staff Detail

Asst. Prof. Dr. BENGİ SONYEL (Eğitim Programları ve Öğretim)

Asst. Prof. Dr. BENGİ SONYEL (Eğitim Programları ve Öğretim)

Duty: Faculty Member
Department: Educational Sciences
Office: EF 226
Tel: +90 392 630 2390
E-Mail: bengi.sonyel@emu.edu.tr

Download "CV (PDF)"

Education

Education

2010

PHD

UNIVERSITY, EDUCATION,

1997

MA

UNIVERSITY, EDUCATION,

1995

BA

UNIVERSITY, ENGLISH LANGUAGE TEACHING, EASTERN MEDITERRANEAN UNIVERSITY

Supervised Thesis

Supervised Thesis

PHD

  • ULUS IRKAD (2021). Voicing the Voice of Senior Academic Administrators on Education System in Northern Cyprus.[PhD Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • MERVAT ALNAJI (Ongoing). [PhD Thesis ,Eastern Mediterranian University].

MS

  • FATMA MÜRVET AKBAŞ (2024). İlköğretim Basamağındaki Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemlerinin Kullanımına Yönelik Görüş ve Tutumlarının İncelenmesi.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • VOLKAN ARSLAN (2023). Pandemi Eğitim Dönemlerinde Öğretmen Adaylarının Eğitsel İnternet Kullanımının Öz Yeterlikleri İle Akademik Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi .[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • RAZİYE ÖZBALKAN (2023). Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakülesinde Müzik Öğretmenliği Programı 4,Sınıf Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilik Öz Değerlendrirmeleri ve Öğretmen Yetiştirme Sürecindeki Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlililerine İlişkin Görüşleri..[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • MEHDİYE ŞUMRUT (2022). Oyun Temelli Öğretim Yönteminin İlköğretim 1. Sınıf Öğretmenleri Tarafından Değrlendirilmesi .[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • ÖMER YAZGAN (2021). Zarar Görebilir Göçmen Gruplara Yönelik Hizmet Veren Sivil Toplum Kuruluşu Gönüllülerinin Eğitim İhtiyaçlarinin Belirlenmesi.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • MERVE İŞİTMEZ (2021). Çok-kültürlü Eğitim Bağlamında Akademisyen ve Öğretmen Adaylarının Çok-kültürlü Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • SIDIKA SUNALP (2020). TEPGP Kapsamında Geliştirilen Okul Öncesi Eğitim Programı Hazırlık Sürecinin Uzman Görüşleri Alınarak Değerlendirilmesi.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • BUSE NUR UZUN (2020). Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programında 2. Sınıf 'Okul Öncesi Eğitim Programları' Dersi Kapsamında Öğrenci Merkezli Öğretim Programına İlişkin Öğretim Elemanları ve Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • ARIAN MOSTASHARI (2019). A Case Study of a German Language Learning Perceptions of Learners’ on Android Systems at the School of Foreign Languages, Eastern Mediterranean University.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • NUMAN JAN (2019). A Case Study of Teachers’ Perceptions on Blended Learning Approach in Computer Engineering Courses at Eastern Mediterranean University.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • PARISA GHANOUNI (2019). Students’ Perceptions towards the Effective Use of Web-Based Learning Platform (WBLP) on their Learning Outcomes.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • ÖMER FARUK ŞENEL (2017). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki Mesleki ve Teknik Liselerin Bilgi ve İletişim Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • ATEFEH ABRASH (2017). Perceptions of Students on the usage of Mobile Phones in Foreign Languages and English Preparatory School: The Case of Eastern Mediterranean University.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • LEILA MOKHTARI (2017). A Case Study of Teachers use of Instructional Methods in Online Learning at Eastern Mediterranean University.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • MOHAMMADHOSSEIN MEHRZAD SADAGHIANI (2017). An Investigation of Students’ Perspectives on Flipped Classroom Method as a Type of Blended MOOC Model at the Department of English Language Teaching at Eastern Mediterranean University.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • HONAR OMER HAMAH AMEN (2017). The Effectiveness and Application of the Moodle LMS (Learning Management System) According to the Students’ and Instructors’ Perceptions at the University of Sulaimani, School of Basic Education.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • HANA DLER AHMED (2017). Instructors’ and Students’ Perception on the Use and Effectiveness of the Suggested Online Exam System: The Case of University of Sulaimani, School of Humanities.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • MEHMET TEL (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Öğretim Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Görüşleri.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • MOHAMMAD KHALEEL SALLAM MA`AITAH (2016). A Case Study of Perceptions of Students using ICT as an Educational Tool in Private Secondary School in Famagusta, North Cyprus.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • OLUMAYOWA OLUWAFEMI OGUNNOWO (2016). Analysis of Student Attitudes towards E-Learning: Case of Computer Science Students’ in Nigeria.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • BENJAMIN OLUTAYO OLATUNJI (2016). Inadequate Facilities of ICT Equipment ’s in Nigerian Secondary Schools: Case Study in Ado Odo Ota Local Government, Ogun State, Nigeria.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • PEMBE YILDIRIM (2015). Sosyal Bilgiler Dersi Bağlamında Yapılandırmacı Yaklaşım Hakkında Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri.[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].
  • GÜLDEN ÇAĞAKAN (Ongoing). The Impact of the Hybrid Model on Teachers' Professional Development. Teachers' Use of Teaching Strategies and Perceptions..[Master Thesis ,Eastern Mediterranian University].

​​​​​​​​​​​​​

EMU Websites